Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/akarcaysgr/public_html/include/FrontClass.php on line 127
Türkiye'de Allianz - Akarçay- Sigorta Aracılık ve Danışmanlık Hizmetleri

Akarçay Sigartacılık Hoşgeldiniz.

Türkiye'de Allianz

Dünyanın en güçlü finans topluluklarından, Brand Finance “Global 500” araştırmasına göre “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 140 binin üzerinde çalışanıyla 88 milyon müşterisine, dünyanın en büyük sigorta ve varlık yönetimi şirketlerinden biri olarak hizmet veriyor. 

2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü, 4000 acentesi, 2000’in üzerinde banka şube kanalı ve 6000’in üzerinde anlaşmalı kurumuyla 81 ilde 6 milyon müşterisinin yanında olan Allianz Türkiye, çatısı altında, elementer sigortalar alanında faaliyet gösteren Allianz Sigorta, hayat sigortaları ve emeklilik branşlarında faaliyet gösteren Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerini barındırıyor.

Allianz’ın Türkiye’deki tarihçesi 1923, varlığı ise 1988 yılına dayanıyor.

1 Eylül 1923’te İtalyan sigorta şirketi Riunione Adriatica Di Sicurta’nın Şark Sigorta’yı kurmasının üzerinden geçen 51 senenin sonunda Şark Sigorta, Koç Topluluğu bünyesine katıldı.

1988 senesinde Allianz, Japon sigorta şirketi Tokio Marine ile birlikte Şark Sigorta’ya ortak oldu. 1991’de de Şark Hayat Sigorta kuruldu. 1998 yılında Koç Allianz Sigorta ve Koç Allianz Hayat Sigorta olarak isim değiştiren iki şirket, 2008 yılında Allianz’ın Koç hisselerini devralmasıyla, Allianz Sigorta ile Allianz Hayat ve Emeklilik ünvanlarıyla faaliyet göstermeye başladı. 2013 yılında Allianz Grubu Türkiye’ye yeni bir yatırım yaparak Yapı Kredi Sigorta ve Yapı Kredi Emeklilik şirketlerini bünyesine kattı. 2013 yılının Ekim ayında Yapı Kredi Emeklilik, Allianz Yaşam ve Emeklilik olarak isim değiştirdi. 2014‘te ise Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta şirketlerinin birleşme süreci tamamlanarak elementer sigorta faaliyetleri Allianz Sigorta çatısı altında toplandı.

Sigorta sektörünün lideri ve güçlü finans kuruluşu Allianz Türkiye’nin yatırımları bunlarla sınırlı kalmadı. 2015 yılında genel merkezini İstanbul’daki Allianz Tower'a taşıyan Allianz Türkiye, 2016 yılında ise bölgesel yatırım kararı aldı. İzmir’de açılacak olan operasyon merkezi Allianz Kampüs ile birlikte Allianz Grubu’nun 2008 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımlar 3,5 milyar lirayı buldu.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de müşteri memnuniyetini esas alarak sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen Allianz'ın stratejisinin temelinde, müşteri memnuniyeti ve bağlılığında en iyi sigorta şirketi olmak, hayat, emeklilik, elementer ve sağlık alanlarında pazar payı ve kârlılıkta lider olmak, dijitalleşme odaklı yeni nesil sigortacılığa öncülük etmek, yüksek performans ve iş birliğine dayalı şirket kültürünü korumak ve geliştirmek yatıyor. Allianz Türkiye, müşterilerinin sağlıklarını, yıllar boyunca oluşturdukları varlıklarını korumak, hayatlarının tüm evrelerinde kendilerinin ve ailelerinin yanında olmak misyonunu benimsiyor.

Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncüsü

Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü üstlenen Allianz Türkiye son yıllarda iş süreçlerinin dijitalleşmesini odağına alarak müşterilerinin beklenti ve taleplerini hızlı ve etkin bir şekilde yönetmeyi odağına koydu. Dijital Dönüşüm Programı ile başlayan bu dönem içinde müşterilerinin hızlı ve kolay erişim sağlayarak poliçelerini, ödemelerini, tazminat detaylarını ve süreçlerini, bireysel emekliliğe yönelik birikimlerini takip edebilmelerine, sağlık hızlı hasar bildirimi, katkı payı artırma ve fon değişimi yapabilme, doktor ve hemşire desteğine bir tuşla ulaşabilme imkânları sunan Allianz’ım Mobil Uygulama’yla müşterilerinin yanında olmaya devam ediyor. Hızlı Teklif, Online İşlemler Merkezi, Online Seyahat Sağlık Sigortası, DigitALL Portal, gibi bir dizi ürün ve hizmeti de müşterilerinin hizmetine sunan Allianz Türkiye dijitalleşmenin insan hayatına kazandırdığı hız ve verimliliği sigorta alanında da göstermeye devam ediyor.

Allianz Seninle, İyiliğin Yanında

Müşterileri için var gücüyle çalışırken, toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olmayı da hedefleri arasında üst sıraya yerleştiren Allianz Türkiye “Allianz Seninle, İyiliğin Yanında” mottosuyla, sürdürülebilirlik prensipleri üzerine kurulmuş olan sigorta sektöründe birçok ilke imza atıyor. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayan Türkiye’nin tek global sigorta ve emeklilik şirketi olan Allianz, Birleşmiş Milletler’in Kadınları Güçlendirme İlkeleri’ni (WEPs) imzalayan ilk sigorta şirketi ünvanını da bulunduruyor. Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalara önem veren Allianz Türkiye sürdürülebilirlik stratejisinin temeline çevrenin, bireyler, kurumlar ve toplumun iyiliği için alınacak aksiyonları tek tek hayata geçirmeye devam ediyor.

Allianz Türkiye’nin faaliyet alanları

Allianz Türkiye çatısı altında bulunan ve elementer sigortalar alanında hizmet veren Allianz Sigorta’nın ürün gamında araç sigortaları, özel sağlık sigortaları, ev sigortaları, iş yeri sigortaları, seyahat sağlık sigortaları, kurumsal sigortalar, sorumluluk sigortaları, nakliyat ve havacılık sigortaları ve tarım sigortaları bulunuyor.

Hayat sigortaları ve emeklilik branşlarında faaliyet gösteren Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketleri, müşterilerine bireysel emeklilik planları, otomatik katılım, bireysel hayat sigortaları ve kurumsal hayat sigortaları sunuyor.

Sektör lideri

2017 yılını sigorta sektörünün lideri olarak tamamlayan Allianz Türkiye, 2018 yılının ilk yarısında üç şirketinin konsolide verilerine göre 5,2 milyar Türk lirası prim ve katkı payı üreterek  480 milyon Türk lirası  kâr elde etti. Allianz Türkiye, hayat dışı branşlarda 2,9 milyar Türk lirası prim üretimi ve yüzde 12,0 oranında pazar payı elde ederek sektör liderliğini devam ettirdi. Hayat branşında 432 milyon Türk lirası prim üretimiyle yüzde 29,3 büyüyerek yüzde 11 pazar payı elde eden Allianz Türkiye, bireysel emeklilikte 1,17 milyon katılımcı, 13,6 milyar Türk lirası fon büyüklüğüyle yüzde 16,4 büyüyerek yüzde 16,2 pazar payının sahibi oldu.